Baring

Kehidupan sibuk aku banyak berkisar di tempat kerja. Dia punya sibuk boleh pergi sampai selalu juga aku lari tidur di surau. Yang menjadi masalah perkerja junior suka potong line. Sebagai otai tidur aku malas nak marah, takkan pasal diorang baring dekat port tidur - dinding paling hujung belah angin kipas kena sayup sayup - aku nak jadi baran tapi kena la faham. Awak tu junior, kena report nanti menangis pulak.

PS3 atau lebih tepat PES 20## telah menjadi sebahagian daripada waktu kerja pasukan kerja aku. Dalam seminggu ada la dalam 2-3 hari kami pergi sparing. Kami mengelarkan diri kami Ahli Stadium, dalam masa yang sama kami juga merekrut budak budak muda serta brother brother untuk turut serta menjadi jadi Ahli Stadium. Ini semua kepala otak Roy, memang setan!!

Kalau cerita pasal perhubungan - lebih sedap kalau ditaip 'relationship', brother brother lebih mengetahuinya. Namun demikian idea idea serta cerita cerita mereka memang agak celaka. Antara ayat nasihat paling gua ingat,

"Isteri ibarat tv, gelfren ibarat henfon. Tv tak bayar masih boleh pakai tapi henfon kena bayar baru boleh pakai."

Aku kata aku pilih tv.

Brother L kata kalau ada dua dua lagi bagus.

Renung renungkanlah.

4 comments:

Pan said...

kau sembang macam pakcik2 sekarang.

izztshm said...

tv pun kena bayar jugak bro, letrik tu

FAZ said...

Pan: ianya disebut sebagai 'matang'.

izzt: ah celaka!! kapitalis.

Pan said...

tinggi sampai 150cm baru aku consider kau matang.